Leverans

Dina varor levereras till dig med Posten eller Schenker BTL. Alla leveranser till förvaltningar inom stat, landsting och kommun levereras som företagspaket och körs ut till adressaten utan föregående avisering. Finns ingen som kan ta emot paketet skickas ett meddelande om vart paketet finns att hämta. Privatkonsument hämtar postpaket på närmaste utlämningsställe, tyngre paket skickas med Schenker och körs efter överenskommelse ut till adressaten. När du tar emot varorna, kontrollera att kolliantal stämmer med frakthandlingen samt att inga skador finns på paketen. Vid ev. skador anmäl det till transportören omgående. Vill du att vi hjälper dig, ring kundtjänst 0511-26767.

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar (högsäsong, sept. - nov. kan det ta något längre tid.)
När paketet kommit fram till dig som är privatperson och paketet har skickats med Posten får du ett meddelande om var och när du kan hämta paketet. Uppge alltid ditt mobilnummer så får du besked via SMS. Om vi inte har ditt mobilnummer skickas en post-avi. SMS-avisering går vanligtvis upp till 2 dagar snabbare än en post-avi så var noga med att uppge ditt mobilnummer för snabbare leverans. Om paketet skickats med Schenker aviserar de dig som är mottagare via telefon, SMS, brev eller mail för överenskommelse om utkörning.

Fraktkostnad

Vid avhämtning i någon av våra butiker 0:-. Vid leverans med posten eller Schenker 60:- oavsett antal kolli och vikt. Vid ev. postförskott tillkommer 35:-.

Söka paket

När du har paketets kollid kan du söka paketet hos www.posten.se eller hos www.schenker.se för att se hur långt ditt paket har kommit på sin väg hem till dig.

Leveranser utanför Sverige

För leveranser till Norge, Danmark, Finland och övriga länder ber vi er besöka respektive lands webbsida. Genom att trycka på flaggan kan du enkelt byta försäljningskanal. Den engelska flaggan innebär leverans till samtliga länder förutom de som har en egen webbsida.

Delleveranser

Om en vara för tillfället inte finns i lager och detta resulterar i att din order blir delad i flera leveranser, leveransbevakar vi den åt dig och levererar den senare utan extra fraktkostnad om varornas värde överstiger 150:-. Vill du inte invänta varorna kan du avbeställa genom att kontakta kundtjänst. Restorder under 150:- expedieras ej utan kommer då att strykas från din order och reservationen på ditt kreditkort släpps. Om du vill invänta de varor som är tillfälligt slut i lager kan du i kassan markera komplett order så levereras alla varor samtidigt så snart de inkommit.

Transportförsäkring

Vi står för alla skador som kan uppstå vid transport till dig. Anmälan om skadat eller saknat gods skall göras till transportören. Behöver du hjälp, ring kundtjänst på telefon 0511-26767.