Leverans

Dina varor levereras till dig med Posten eller Schenker BTL. Alla leveranser till förvaltningar inom stat, landsting och kommun körs ut till adressaten. När du tar emot varorna, kontrollera att kolliantal stämmer med frakthandlingen samt att inga skador finns på paketen. Vid ev. skador anmäl det till transportören omgående. Vill du att vi hjälper dig, ring kundtjänst 0511-26767.
Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar (högsäsong, sept. - nov. kan det ta något längre tid.)
När paketet kommit fram till dig som är privatperson - eller om du beställt till en förening - och paketet har skickats med Posten får du ett meddelande om var och när du kan hämta paketet. Om du har uppgett ditt mobilnummer får du besked via SMS. Om vi inte har ditt mobilnummer skickas en post-avi. SMS-avisering går vanligtvis upp till 2 dagar snabbare än en post-avi så var noga med att uppge ditt mobilnummer för snabbare leverans. Om paketet skickats med Schenker aviserar de dig som är mottagare via telefon, SMS, brev eller mail för överenskommelse om utkörning. Till företag, skolor och andra institutioner levereras postpaket som företagspaket och körs då ut till mottagaren utan föregående avisering, finns ingen som kan ta emot paketet skickas ett meddelande ut om vart paketet finns att avhämta.

Söka paket
När du har paketets kolliid kan du söka paketet hos www.posten.se eller hos www.schenker.se för att se hur långt ditt paket har kommit på sin väg hem till dig.

Leverans utanför Sverige
För leveranser till Norge, Danmark, Finland och övriga länder ber vi er besöka respektive lands webbsida. Genom att trycka på flaggorna i foten kan du enkelt byta försäljningskanal. EU flaggan innebär leverans till samtliga EU länder förutom de som har en egen webbsida.